Autor: redakce datum: Srp 26 kategorie: Auto
Pomalu nám končí nadprůměrně teplé léto, které během pár měsíců vystřídá zima, která dle aktuálních prognostik bude nadprůměrně mrazivá. Máte na letošní zimu koupenou zimní bundu? A nezapomněli jste na svého plechového miláčka?
Jistě to všichni znáte. Jednoho dne se probudíte a mráz se snaží dostat do Vašeho bytu. Venku zima, led, sníh a Vy spěcháte do práce. Odcházíte z domu s dobrým pocitem, že jste včas vyměnili letní pneumatiky za zimní.
První fackou je pro Vás bezpochyby mráz před domem. Následně při odemčení automobilu začínáte zápasit s otevíráním přimrzlých dveří. Po pár mrazivých chvílích nakonec otevřete dveře. Těmto nepříjemnostem je možné se vyhnout namazáním těsnicích gum speciálními přípravky, které zamezí přimrznutí dveří.
Avšak to není zdaleka vše, co je potřeba udělat. Mezi velmi důležité úkony patří také kontrola bodu mrazu chladicí kapaliny a výměna kapaliny do ostřikovačů za nemrznoucí. Dbejte také na kvalitní výběr zimní směsi do ostřikovačů. V našem prostředí je vhodné mít tyto kapaliny připraveny pro teploty alespoň -20 °C, ideálně do – 30 °C, pro klid na duši.
Zajímají Vás následky, které by nastaly při jízdě se zamrzlou chladicí kapalinou? Motor by nebyl ochlazován a přehřál by se, došlo by k jeho nenávratnému poškození a oprava by byla finančně velmi nákladná. A pokud se Vám tato nepříjemnost stane, nezbývá, než počkat, až se oteplí, případně odtáhnout automobil do teplé garáže.
Pokud zamrzne kapalina do ostřikovačů, jedná se také o velkou nepříjemnost. V případě nečistot na skle si nemůžete umýt sklo pomocí stěračů. Proto je potřeba před zimou vypotřebovat kapalinu určenou pro léto a nalít nemrznoucí směs, která se ještě před zimou musí dostat i do trysek.
Ani tyto úkony nejsou zdaleka dostačující pro zimní provoz automobilu. V zimě mohou nastat problémy při řazení. Olej v převodovce vlivem nízkých teplot tuhne. Proto je potřeba na začátku každé jízdy řadit pomaleji a nevyvíjet na řadicí páku přílišnou sílu.
Stále ještě zdaleka nejsme u konce. Je potřeba věnovat pozornost i motorovému oleji. Taktéž, jako u převodového oleje, v zimních měsících je tuhý. Proto je vhodné nastartovat a ihned s automobilem vyjet. A to pomalejším tempem a nevytáčet motor do vysokých otáček.
V mrazivých dnech lze ulehčit automobilům například pomocí zimní clony . Ta se snadno instaluje na masku chladiče. Zimní clona slouží k omezení proudění vzduchu do motoru, čímž se motor ohřeje během kratší chvíle. Z toho plyne rychlejší zahřátí motoru, nižší námaha vlivem nízkých teplot a nižší spotřeba než bez použití zimní clony.
V neposlední řadě je potřeba zajistit ještě vybavení, jako jsou škrabky na led, sněhové řetězy, lopatku pro případné zapadnutí, deku pro uvíznutí mimo frekventované cesty a v neposlední řadě startovací kabely vhodné při úplném vybití akumulátoru.
Jakmile budete mít veškeré potřebné věci připraveny, můžete bezpečně vyrazit na cestu.
Okomentuj