Autor: redakce datum: Srp 26 kategorie: Auto

Pomalu nám končí nadprůměrně teplé léto, které během pár měsíců vystřídá zima, která dle aktuálních prognostik bude nadprůměrně mrazivá. Máte na letošní zimu koupenou zimní bundu? A nezapomněli jste na svého plechového miláčka?

Jistě to všichni znáte. Jednoho dne se probudíte a mráz se snaží dostat do Vašeho bytu. Venku zima, led, sníh a Vy spěcháte do práce. Odcházíte z domu s dobrým pocitem, že jste včas vyměnili letní pneumatiky za zimní.

První fackou je pro Vás bezpochyby mráz před domem. Následně při odemčení automobilu začínáte zápasit s otevíráním přimrzlých dveří. Po pár mrazivých chvílích nakonec otevřete dveře. Těmto nepříjemnostem je možné se vyhnout namazáním těsnicích gum speciálními přípravky, které zamezí přimrznutí dveří.

7359_1Avšak to není zdaleka vše, co je potřeba udělat. Mezi velmi důležité úkony patří také kontrola bodu mrazu chladicí kapaliny a výměna kapaliny do ostřikovačů za nemrznoucí. Dbejte také na kvalitní výběr zimní směsi do ostřikovačů. V našem prostředí je vhodné mít tyto kapaliny připraveny pro teploty alespoň -20 °C, ideálně do – 30 °C, pro klid na duši.

Zajímají Vás následky, které by nastaly při jízdě se zamrzlou chladicí kapalinou? Motor by nebyl ochlazován a přehřál by se, došlo by k jeho nenávratnému poškození a oprava by byla finančně velmi nákladná. A pokud se Vám tato nepříjemnost stane, nezbývá, než počkat, až se oteplí, případně odtáhnout automobil do teplé garáže.

Pokud zamrzne kapalina do ostřikovačů, jedná se také o velkou nepříjemnost. V případě nečistot na skle si nemůžete umýt sklo pomocí stěračů. Proto je potřeba před zimou vypotřebovat kapalinu určenou pro léto a nalít nemrznoucí směs, která se ještě před zimou musí dostat i do trysek.

Ani tyto úkony nejsou zdaleka dostačující pro zimní provoz automobilu. V zimě mohou nastat problémy při řazení. Olej v převodovce vlivem nízkých teplot tuhne. Proto je potřeba na začátku každé jízdy řadit pomaleji a nevyvíjet na řadicí páku přílišnou sílu.

Stále ještě zdaleka nejsme u konce. Je potřeba věnovat pozornost i motorovému oleji. Taktéž, jako u převodového oleje, v zimních měsících je tuhý. Proto je vhodné nastartovat a ihned s automobilem vyjet. A to pomalejším tempem a nevytáčet motor do vysokých otáček.

V mrazivých dnech lze ulehčit automobilům například pomocí zimní clony . Ta se snadno instaluje na masku chladiče. Zimní clona slouží k omezení proudění vzduchu do motoru, čímž se motor ohřeje během kratší chvíle. Z toho plyne rychlejší zahřátí motoru, nižší námaha vlivem nízkých teplot a nižší spotřeba než bez použití zimní clony.

V neposlední řadě je potřeba zajistit ještě vybavení, jako jsou škrabky na led, sněhové řetězy, lopatku pro případné zapadnutí, deku pro uvíznutí mimo frekventované cesty a v neposlední řadě startovací kabely vhodné při úplném vybití akumulátoru.

Jakmile budete mít veškeré potřebné věci připraveny, můžete bezpečně vyrazit na cestu.

Okomentuj

Copyright © 2024 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.