sklad hotovych turbodmychadel

Autor: redakce datum: Lis 30 kategorie: Ostatní, Inzerce

Velmi pravděpodobně každý, i naprostý laik, již o tomto dílu jistě slyšel. Turbo, neboli turbodmychadlo, je dnes v podstatě ve všech autech, které potkáváme pravidelně na našich silnicích. Co ale turbo je? K čemu turbodmychadlo slouží a proč je pro váš automobil tolik důležité? Vše potřebné i mnohem víc se dozvíte v dnešním článku.

Turbo vs. turbodmychadlo

Jak už bylo uvedeno v začátku článku. Turbo je zkrácený výraz pro turbodmychadlo. Turbodmychadlo bylo celá léta spojováno především se sportovními automobily, dnes jde o běžnou součást moderního motoru. Jistě nepřekvapí, že jej najdeme u benzínových motorů, tak i u těch naftových.

sklad hotovych turbodmychadel

Něco z historie turba

Princip motorového dílu, který stlačuje vzduch do motoru a je poháněn výfukovými plyny, je na světě již od roku 1905, kdy s ním přišel Švýcar Dr. Alfred Büchi. Šlo však jen o teoretické řešení, jelikož tehdejší technologie nedokázala podobné zařízení vyrobit v takovém rozsahu, aby se dala jakkoliv využít.

Zlom jako u mnoha dílů přinesl až rozmach letectví. Právě tam se začala první turbodmychadla objevovat již z kraje 30. let minulého století. Co se týče osobních automobilů, tak první turba se začala dávat do jejich motorů v 60. letech. Mnoho lidí si myslí, že prvním automobilem s turbem bylo Porsche 911. Opak je však pravdou. Historicky první automobil s turbodmychadlem pod kapotou byl Oldsmobile Cutlass. Až po něm následovalo Porsche nebo BMW se svým modelem 2002 Turbo, které však turbo dostaly do podvědomí lidí nejvíce.

Doba elektrická

I na turbodmychadlo došlo při elektrizaci komponent. Místo výfukových plynů je turbo poháněno elektricky. Tím původní pojem ztrácí svůj význam, proto je vhodnější místo elektrického turbodmychadla používat výraz elektrický kompresor.

K čemu turbo vlastně slouží

I vzhledem k modelům, které turbodmychadlo proslavily, je zřejmé, že funkcí turba je dosáhnout co nejvyššího výkonu a točivého momentu. Dříve byla turba nastavená tak, že při vysokých otáčkách měly motory ohromnou sílu díky rapidnímu zátahu turba, ale v normálních otáčkách bylo nevyužito. Tím došlo k takzvané turbo-díře, kdy nastala velká prodleva mezi šlápnutím na plyn a zátahem turbodmychadla.

Dnes se turbo spíše řadí mezi úsporné komponenty, což paradoxně zapříčinilo jeho celosvětové rozšíření i do běžných automobilů. Díky turbu je možné zmenšit objemy motorů, při zachování jejich výkonu.

Trápí vás turbodmychadlo?

FlexaMi Auto je specialista v oblasti turbodmychadel, vstřiků a všeho kolem motorů. Nabízíme nové i repasované díly, které prošly naší odbornou kontrolou a opravou. Za své díly ručíme, takže na každý námi poskytovaný repasovaný díl poskytujeme minimálně roční záruku. Pro více informací běžte na naše internetové stránky www.flexamiauto.cz. Budeme se těšit na vaši návštěvu.

Okomentuj

Copyright © 2024 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.