Autor: David K. datum: Zář 26 kategorie: Ostatní
Zima s sebou obvykle přináší i velkou spoustu sněhu, který je všude kolem nás. A mimo jiné také na silničních komunikacích. Naštěstí jsou tyto úseky nejenom dostatečně prohrnovány, ale také posypávány, aby na nich byl zajištěn co možná nejbezpečnější provoz. Posypový materiál je hlavním tématem zimní sezóny. Jestliže vás zajímá, jaký posyp patří k těm nejpoužívanějším, pak se začtěte do následujících řádků.
Posypové materiály v Evropské unii
Je pravdou, že většina zemí Evropské unie používá totožný posypový materiál. Největší zastoupení má pochopitelně sůl, drť a písek. Jen pro zajímavost můžeme uvést, že ročně se v České republice použije více jak 400 tisíc tun drti, kolem 200 tisíc tun soli a zhruba polovina této hodnoty písku. Situace se pochopitelně liší každý rok, protože někdy jsou zimy krutější, jindy zase mírnější.
Pokud se máme vrátit ještě k samotnému posypovému materiálu, je vhodné zmínit se i o dalších typech posypů. Na ty můžete narazit nejenom v Česku, ale především v jiných státech Evropské unie. Za výše uvedenými posypovými materiály stojí v řadě třeba různé typ strusky a škváry. Pokud jde o domácnosti neboli příjezdy z pozemků na hlavní komunikace, lidé si nejčastěji vypomáhají pilinami a popelem.
Rozmrazovací látky nejsou řádnou výjimkou
Není to ale jenom surový posypový materiál, který je využíván na silničních komunikacích. Při jízdě na mnoha úsecích si můžete všimnout, že některé části silnic, a to především mostů jsou ošetřovány chemicky, tedy postřikem zabudovaným v silnici. Jde o rozmrazovací látky upotřebitelné také v rámci posypových materiálů. V tomto směru lze zmínit například chlorid sodný, vápenatý a draselný, síran amonný, dusičnan amonný a také octan draselný.
Je pravdou, že bez posypu na silničních komunikacích se jízda jakýmkoliv dopravním prostředkem stává poměrně nebezpečnou.
Okomentuj