cars

Autor: David K. datum: Říj 14 kategorie: Auto

Asi každý člověk, který využívá dopravní prostředky pro práci nebo soukromé ježdění zaznamenal, že čínská auta se pozvolným způsobem stávají nedílnou součástí evropského trhu s automobily. Už to nejsou jen koncernové značky a japonské vozy, které dobývají garáže mnohých zákazníků. Poslední měsíce atakuje automobilový průmysl v Evropě také Čína.

Čínská auta vedou nízkou cenou

Když se podíváte na pořizovací náklady některých aut v Číně, jsou opravdu minimální. Velké SUV si v této zemi pořídíte za cenu běžného sedanu. Alespoň tak je to z pohledu Evropana. I když jsou s dovozem čínských aut do Evropy spojeny nejrůznějších náklady navyšující prodejní cenu v Čechách, stejně jde o velice lákavé nabídky.

Pokud jste si chtěli pořídit levnější automobil, zaměřili jste se kupříkladu na značku Dacia. Dnes už můžete pokukovat po dalších, jakými jsou Ssangyong, Dongfeng, MG a mnohé další. Ba co více, tyto automobily dokonce přináší modely, které jsou nabízeny výrazně pod cenou koncernových modelů. Ve výsledku stojí i méně než dlouhodobě cenově dostupná Dacia.

Cena vs. kvalita

Vyvstává tedy otázka, jak to bude s dlouhodobou životnostní, tak levných čínských automobilů. Jejich provedení a výbava je pochopitelně o kompromisech. I tak jde pro mnohé řidiče o náležitý nadstandard. Nutno ovšem dodat, že některé čínské automobilky v Evropě zatím nemají tak velké zázemí, jako zaběhnuté značky. Jak to tedy bude s případnými opravami a dostupností náhradních dílů? I na to se mnohé z nich připravují a dělají pro uspokojení zákazníka maximum.

Další otázka se nabízí z pohledu dlouhodobé udržitelnosti takového vozu. Ať už jde o technický stav, životnost použitých dílů, tak zůstatkovou hodnotu. Nebude čínský vůz ideální volbou jen pro ty, kdo ho zakoupí nový nebo ovládne také trh s ojetými automobily? Vzhledem k rychlosti vývoje automobilového průmyslu lze na to odpovědět stěží.

Okomentuj

Copyright © 2024 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.