nákladní auto

Autor: David K. datum: Kvě 24 kategorie: Nákladní auta

Elektromobily jsou čím dál omílanějším tématem a je hodně pravděpodobné, že jich budeme na silnicích potkávat více a více. O tom není žádných pochyb. Na trhu se však objevují nejenom osobní vozidla, ale také dodávky, respektive elektrododávky. A právě na jednu takovou se zaměříme. Na to, zda se vyplatí investice do ní samotné.

Elektrododávka Peugeot Partner Electric

Jako příklad jsme si vzali menší dodávku Peugeot Partner Electric, která je pro živnostníka na převoz drobnějšího pracovního nářadí nebo menšího množství zboží, jako stvořená. Je pravdou, že za takový vůz oproti tomu klasickému benzínovému nebo dieselovému zaplatíte více peněz. Náklady začínají okolo 700 tisíc korun.

nákladní auto

Doménou elektrododávek jsou však nízké provozní výdaje, takže návratnost investice je v řádu několika let, potažmo po určitém počtu ujetých kilometrů.

Pokud budete vozidlo nabíjet v nižším elektrickém tarifu, vyjde vás to v průměru kolem 50 korun, takže náklady na jeden kilometr jsou asi 0,4 Kč. Kdybyste elektrododávku nabíjeli ve vysokém tarifu, potom budou výdaje dvojnásobné.

Porovnání s ostatními vozy a návratnost investice

Pokud se podíváte na náklady za kilometr u běžného naftového vozu tohoto typu, budou to cca 2,5 korun. A to už je hodně velký rozdíl. Při hodně úsporné jízdě a u méně „žravých“ dodávek byste se eventuelně mohli přiblížit k hranici 1,5 korun. I tak je to ale stále více než u elektrododávky.

Z výše uvedeného tak vyplývá, že po ujetí 210 tisíc kilometrů budou náklady na elektrododávku 84 tisíc korun, naopak u běžných naftových vozů to může být mezi 350 až 550 tisíci korun. To znamená, že návratnost tu pochopitelně je. A ruku na srdce, s pracovní dodávkou najedete i daleko více, což se promítá opět do snížení celkových výdajů za provoz.

Zároveň můžete mít dobrý pocit z toho, že se při své práci přepravujete za pomoci ekologicky šetrného vozidla.

Okomentuj

Copyright © 2024 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.