Autor: redakce datum: Dub 29 kategorie: Auto

Mnozí řidiči se možná trochu mylně domnívají, že léto je bezpečným ročním obdobím na silnicích. Je sice pravda, že ubyde nehod způsobených zrádným, kluzkým povrchem silnic, ale možná přibude těch, které jsou způsobené neopatrností a podceněním některým věcí.

Na zimu se většina motoristů dobře připravuje, kontroluje stav pneumatik, poctivě uzpůsobuje styl své jízdy náročnému a kluzkému terénu. Jezdí se opatrně. Jakmile ale přijde jaro, z řidičů jako opadl strach, silnice začínají osychat, dá se jezdit opět svižně až ostře a někdy dokonce agresivně. Ze zimy má každý motorista respekt. Právě proto si také dáváme hodně velký pozor, abychom měly správnou hloubku vzorku na pneumatikách, a ti uvědomělejší možná kontrolují i jejich stáří, vědomi si jisté expirační doby pneumatik.

Ostražitost v létě opadá

U letních pneumatik už ale tolik obav nemáme. Letní silnice mají být bezpečné, takže i nad více sjetými gumami nebo o něco delším stářím mávneme rukou. A i při koupi nových se mnohem častěji spoléháme na mnohdy pochybnou kvalitu nejlevnějšího pneu, které se nám podaří sehnat, i když právě u něj je velké riziko, že se bude jednat o sice nové a nejeté, ale stářím již prošlé pneumatiky.

Směs, z kterých se pneumatiky na léto i zimu vyrábějí, mají své specifické vlastnosti, které ovšem s věkem mizí. Po několika letech je pneumatika často ztvrdlá, méně přilne k povrchu vozovky a neposkytuje takovou stabilitu, třeba v zatáčkách nebo na mokrém povrchu. Pak je zaděláno na potíže. Proto je potřeba vždy kontrolovat datum výroby, které by mělo být uvedeno vždy na boční straně pneumatiky vedle modelové řady a rozměrů. Šetřit se totiž na podobných věcech nemusí vyplatit.

Okomentuj

Copyright © 2024 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.