Archive for the ‘Auto’ Category

posted by Kateřina M. on Zář 9

Různě na světě najdete speciální programy, které se snaží podporovat majitele elektromobilů, hybridů a do budoucna i vodíkových aut. Česká republika se snaží nezůstat pozadu a také připravuje zajímavé výhody a slevy pro všechny, kdo vlastní takový automobil. Jedinou podmínkou, kterou je třeba splnit, je pořízení speciální SPZ, která je přidělována ekologickým vozům. Ta slouží k rychlému rozeznání vozu. Ačkoliv elektromobily nejsou hlučné a nemají výfuk, SPZ umožní jejich rychlejší rozlišení, zda mají na nabízené výhody právo či nikoliv.

V Praze parkujete zdarma

První výhodu pro majitele elektromobilů, která byla v České republice zavedena, je bezplatné stání v Praze na takzvaných modrých i fialových parkovacích zónách. Řidiči díky tomu můžou ušetřit mnoho korun. Tím však zavádění podpory elektromobility teprve začalo. Nové změny jistě potěší každého, kdo je majitelem takového vozu nebo jeho pořízení plánuje. Cílem je zvednout zájem o vozy, které jsou šetrné k životnímu prostředí.

Elektromobily bez dálničních poplatků

Mezi jedno z hlavních lákadel u elektromobilů patří zbavení povinnosti platit dálniční známky. Zavedení výhody je plánováno k roku 2021. Klasickým elektromobilům by měly být tyto poplatky úplně odpuštěny. Poloviční zvýhodněnou sazbu pak získají automobily poháněné zemním plynem nebo biometanem. Ostatních alternativních pohonů, jako je například zkapalněný ropný plyn, se zvýhodnění nedotkne. Pro benzínové a naftové motory do budoucna zůstane cena bez snížení a nejspíše i bez zvýšení.

tesla

Free-Photos / Pixabay

Osvobození od daně

Jednou z dalších výhod, kterou máme shodnou z většinou zemí, kde elektromobily získávají stále více na popularitě, je to, že jsou jejich majitelům odpuštěny silniční daně. Jiné daňové povinnosti, jako je například osvobození od DPH při nákupu vozu s elektrickým pohonem, však není v naší zemi zatím plánováno. Nicméně alespoň pro podnikatele jsou na nákup těchto aut pravidelně vydávány granty.

posted by redakce on Srp 26

Častou výmluvou řidičů je, že nemají čas jezdit ekonomicky. A přitom ekonomická jízda není v žádném případě jízdou pomalou, ale především plynulou, která je postavena na dobré znalosti vozu, na schopnosti předvídat dopravní situaci a na včasných reakcích na ni. Naučte se pár základních tipů a ušetříte tisíce za palivo.

Milovníci sportovní jízdy a začátečníci

pneumatika

Na první pohled zcela odlišné skupiny řidičů mají jednu věc společnou a tou je prudké střídání brzdy a plynu při jízdě a tím pádem i vyšší provozní náklady vozu. Pokud nadevše milujete dynamickou jízdu, nedá se nic dělat, úspora musí jít stranou. Ale jestli sportovnímu ježdění zrovna neholdujete, ale styl „brzda, plyn“ je pro vás typický, projděte si následující tipy a vzpomeňte si na ně vždy, když sednete za volant.

Plynulost nadevše

Základním pilířem při úsporách paliva je plynulost. Nejvíc paliva se spotřebovává při rozjíždění a prudkém zrychlování. Sledujte, co se kolem vás děje a včas na to reagujte. Když uvidíte, že v dálce naskočila červená a máte dostatečnou rychlost, vyřaďte si na neutrál a pomalu dojeďte. Třeba ani nezastavíte.

Klimatizujte s mírou

Ne každý ví, že velkým žroutem paliva je také klimatizace. Tu byste měli používat s mírou a v nižších rychlostech ji raději nahraďte otevřeným okénkem. Pokud je opravdu horko, nastavte si klimatizaci tak, aby v autě bylo přibližně o 5 °C méně, než je venku. Ve chvíli, kdy auto vychlazené, klimatizaci na chvíli vypněte.

Zlepšete aerodynamiku auta

Nevozte na střeše úložný box ani střešní nosiče, když je zrovna nepoužíváte. Jestli vyrážíte obden na kolo a nosiče často používáte, jejich sundávání se vám nevyplatí, ale když vás čeká dlouhá cesta, na níž je nepotřebujete, odmontujte je. Vyplatí se to.

Neotálejte s řazením

Přeřaďte na vyšší stupeň ještě dřív, než motor začne „řvát“. Můžete se řídit otáčkami, u  benzinových motorů si přeřaďte u 2500 otáček za minutu, u turbodieselů už kolem 2000. Ale neřiďte se tím slepě, snažte se naslouchat motoru.

Správný tlak v pneumatikách vám ušetří tisíce

Důležitou součástí ekonomické jízdy je také správný tlak v pneumatikách. Pokud je vaše obutí podhuštěné, pak se vaše spotřeba zvýší až o 6 % a rozdíly mezi prémiovými pneu s nízkým valivým odporem a těmi nejlevnějšími pneumatikami se stírají. Výhoda, za kterou jste si u kvalitního obutí připlatili, vám nic nepřinese. Zkontrolujte si tlak v pneu při každém tankování. Správné hodnoty najdete v manuálu vozidla, na dveřích u řidiče nebo na palivovém krytu.

Ekonomická jízda se vyplatí nejen po finanční, ale hlavně po bezpečnostní stránce, když dodržíte přiměřenou rychlost, vyhnete se prudkým manévrům a budete se víc soustředit na jízdu, snížíte riziko vzniku nepříjemných situací, jako je třeba aquaplaning nebo smyk na sněhu či ledu.

posted by Kateřina M. on Srp 19

V současné době se stále více rozmáhá trend elektromobilů, které by do budoucna mohly nahradit klasické spalovací motory. Ačkoliv si určitě ještě pár let počkáme, než k tomu dojde, můžeme už nyní pozorovat velice rychlý nárůst elektrického pohonu. Ne každý výrobce však postupuje stejným tempem, stejně tak jako každá země má jinou rychlost jeho zavádění. Pojďte se podívat na ty nejrychlejší.

Na prvním místě Norsko

Ačkoliv Norsko není první zemí, která se vám vybaví, když budeme mluvit o auto-moto průmyslu, v rámci elektromobility je jasným průkopníkem. V současné době zde až 40% nakupovaných vozů jezdí na elektřinu nebo jsou alespoň plug-in hybridy. Také patří mezi rekordmana v přepočtu elektromobilů na obyvatele. Počtově však zdaleka Norové nedohánějí giganty, jakými jsou například Spojené státy. Dle všeho očekávání se na přední příčky řadí také Japonsko. V seznamu nechybí ani Francie, Finsko nebo Čína. V mnoha zemích je popularita elektrických vozů dána jejich podporou, kdy jsou převážně z ekologických důvodů financovány částky překračující v přepočtu sto tisíc korun. Také jsou využívány bonusy jako neplacení průjezdních poplatků tunely, dálnicemi i využívání trajektů. Velkými lákadly je osvobození od DPH nebo poskytování nabíjecích stanic zdarma.

Blomst / Pixabay

Jak si vedeme v Česku?

Ani Česká republika nezůstala pozadu v podporování elektromobility. Jako první se příspěvků dočkali podnikatelé, kterým může být financováno přibližně 25 až 33% celkové pořizovací ceny. Na zavedení nabíjecí stanice je však možné získat dotaci až 80%. Tento krok vedl k rozšíření zájmu a pořízení několika stovek vozů, rozhodně však stále nedosahujeme na Norsko, USA a jiné země. V budoucnu je v plánu vytvořit příznivější podmínky i pro řadové nepodnikatelské uživatele a to například i díky zvažovaným benefitům jako zvýhodněné parkování, možnost využívat silniční pruhy vyhrazené pro autobusy či osvobození elektromobilů od poplatků na dálnicích a od poplatků za registraci vozu.

posted by Kateřina M. on Srp 5

Při výuce si každý instruktor v autoškole rozvrhne program tak, jak uzná za vhodné, aby s žáky absolvoval vše podstatné, co bude u testů. Samotné testy už mají přesně danou formu. Při závěrečné zkoušce ukážete vše, co jste se za dobu kurzu naučili. Kromě nezbytných znalostí a řidičských dovedností je také velkou výhodou vědět, co vás u testů přesně čeká.

Test z pravidel silničního provozu

Na vypracování testu máte 30 minut. Jeho vyplňování probíhá přes počítač, který je k dispozici ve zkušební místnosti. Test obsahuje 25 otázek a správná je vždy jen jedna odpověď. Některé otázky bývají doplněny obrázky nebo náčrtky, jež se vztahují k zadání. Minimální počet dosažených bodů je 43 z 50. Na test je třeba se učit a při zkoušce dobře číst – některé otázky jsou si podobné a liší se jen v číslech (např. vzdáleností od železničního přejezdu). Velkou výhodou je, že jsou předem známé a můžete si je tak procvičovat. Seznam otázek je dispozici v autoškole, na internetu a prodávají se i v knižní podobě.

Zkouška ovládání a údržby

Dříve byly zkoušky ovládání a údržby součástí testování pro všechny automobily i motocykly. Dnes se již tato kategorie týká pouze vozidel řadících se do skupiny C a D. Zkoušení probíhá ústně. Komisař se ptá na jednu až čtyři (dle svého uvážení a vašich odpovědí) vybrané otázky. Je třeba při nich prokázat dostatečné znalosti. Všechny otázky jsou, stejně jako u písemných testů přes PC, předem známy.

Praktická jízda

Součástí testů je samozřejmě i praktická část. V autě s vámi bude sedět obvykle komisař, váš instruktor z autoškoly a další žák, se kterým se v půli cesty vystřídáte. Budete ukazovat rozličné řidičské dovednosti – počítejte s pohybem ve městě i po rychlejších silnicích, semafory, přechody, většími zatáčkami, kopci nebo s parkováním. Trasu volí komisař a naviguje vás. Jízda musí být sebevědomá a především bezpečná. Nesmíte během ní porušit žádné dopravní předpisy.

posted by David K. on Čvc 22

V poslední době se na trhu objevuje spousta automobilů s tříválcovými motory, které mají pochopitelně své příznivce, ale také odpůrce. Není se čemu divit, protože léta prověřená klasika ve formě čtyřválců má zkrátka svou minulost a nelze o ni pochybovat.

Při výběru vašeho nového vozu vám proto mohou být nápomocny následující řádky, v nichž si povíme něco trochu více o obou variantách.

Cena hovoří za vše

Když se na porovnání obou motorů podíváme z pohledu pořizovacích nákladů, tříválce jednoduše vedou. O tom není žádných pochyb. Oproti čtyřválcům mají nižší pořizovací cenu, zabírají ve vozidle menší prostor a jsou lehčí. Z toho plyne poměrně zajímavý klad. Není v takové míře zatěžována přední náprava. Je však pravdou, že u ceny to může končit.

V čem vede čtyřválcový motor?

Z obecného hlediska lze hovořit poměrně jednoznačně. Čtyřválcový motor je podstatně vyzrálejší nežli tříválcový motor. Oproti němu má menší vibrace, protože už z logiky věci a stavby tříválcového motoru je zřejmé, že musí vibrovat. S tříválcem se mimo jiné pojí také méně vyrovnaný průběh motoru nežli s čtyřválcem.

RitaE / Pixabay

Čtyřválcový agregát je zkrátka dokonale vyvážený, a to i přesto, že má vyšší hmotnost. Pokud se bavíme o motorech využívaných hojně ve vozidle Škoda, pak čtyřválec disponuje standardní regulací olejového čerpadla, vyvážením motoru a výfukový ventil je bez chlazení sodíkem. I to mohou být aspekty, které hovoří pro jeho pořízení.

Některé servisní úkony jsou pochopitelně jednodušší u tříválce, jiné zase u čtyřválce.

Projeďte se a uvidíte

Při správném zacházení s automobilem a pravidelném servisu lze docílit vysokého nájezdu kilometrů i s tříválcem. Jde pouze o to, jak důsledná bude péče o vůz. Proto výběr správného motoru řešte tak, že si projedete tříválec i čtyřválec a budete vědět sami.

posted by David K. on Čvc 14

Čisté a navoněné auto, to je sen mnoha řidičů. Pakliže si svůj vůz chcete udržovat v tom nejlepším stavu z pohledu vzhledu, měli byste mu věnovat odpovídající péči. To znamená pravidelné mytí. Pokud svému čtyřkolému miláčkovi chcete dopřát jenom to nejlepší, nejvhodnější volbou se vám stane profesionální myčka aut. Ideálně taková, která bude nabízet vše níže uvedené.

Precizní mytí auta od A až do Z

Když vsadíte na komplexnost, automyčka v Praze vám nabídne hned několik mycích programů, jejichž součástí bude řada důležitých činností. Jako třeba bezkontaktní předmytí aktivní pěnou, odstranění zaschlého hmyzu, ruční mytí neutrálním šamponem a ruční mytí disků.

Dopřávat byste si pochopitelně měli i nadstandardní ochranu exteriéru. V rámci ní půjde o aplikování křemičitého sealantu s ochranou laku až na dvanáct měsíců, ale i ruční vysoušení jednotlivých částí automobilu.

Nedílnou součástí profesionálního mytí auta by mělo být čištění interiéru, do něhož spadají procesy jako luxování, ošetřování palubní desky, tepování, provonění a mnohé jiné. Tak přesně takhle má vypadat kompletní mytí auta, jemuž chcete dopřát tu nejlepší péči.

Automyčka Praha 8

Vaším cílem se stane automyčka Praha 8, která nabízí řadu pestrých a cenově odlišných programů, z nichž si můžete vybírat. Ať už půjde o čištění mokrou nebo suchou cestou. Vsaďte v tomto směru na kvalitně vybavenou myčku s profesionálním přístupem, rychlost čistícího procesu a smysl pro detail. Teprve pak budete odjíždět s čistým vozidlem a maximálně spokojení.

Dejte zelenou ručnímu čištění s daleko větší precizností oproti automatickým myčkám. Upřednostňujte celkovou šetrnost k vašemu vozu a zároveň tím dejte vědět, že vám záleží na životním prostředí. Tohle všechno vás bude čekat při ručním mytí a kompletním čištění interiérů. Vaše auto dostane novou tvář.

posted by David K. on Čvc 8

Pokud vám už nevyhovuje váš starý automobil a máte vyhlédnutý nový vůz, určitě řešíte, kam se starých autem. Nejideálnější variantou je pochopitelně prodej, díky kterému získáte část pořizovací ceny nazpět. Jestliže se k takovému kroku rozhodnete, určitě vás bude zajímat, jak v takovém případě postupovat a co všechno je zapotřebí.

Začněte kupní smlouvou

Se zájemcem o nákup vašeho ojetého vozu určitě nejprve sepište kupní smlouvu. Ta by měla definovat několik základních věcí, na něž je třeba nezapomínat. Například označení smluvních stran, specifikace vozidla, datum uzavření smlouvy a podpisy. Chybět nesmí ani prohlášení o stavu vozidla, které by mělo být pravdivé a jako prodávajícího vás bude do budoucna chránit.

Když máte podepsanou smlouvu, je nejvyšší čas přistoupit k dalšímu kroku.

Evidenční kontrola

pixel2013 / Pixabay

Ještě před samotným přepisem vozidla z jednoho majitele na nového je zapotřebí vyřídit evidenční kontrolu. Ta by měla být provedena na nového vlastníka vozu, který si musí na příslušnou pobočku STK přinést mimo jiné i velký technický průkaz. Doba platnosti evidenční kontroly nesmí přesáhnout třicet dnů.

Přepis vozidla

Nyní se dostáváme k té nejzásadnější části týkající se prodeje automobilu. V dnešní době už žádné polopřevody a podobné věci rozhodně nefungují, takže na úřad se musí dostavit jak starý, tak nový majitel automobilu. Pakliže tomu tak být nemůže, je zapotřebí donést potvrzenou plnou moc od jednoho z účastníků takového procesu.

Nový majitel by si v rámci převodu auta neměl zapomenout ani potvrzení z oné zmiňované evidenční kontroly, velký technický průkaz a mimo jiné i pojištění tohoto vozu. Bez něj nemůže dojít k převodu auta.

Jak můžete správně tušit, prodej auta není žádným složitým procesem, stačí pouze vědět jak správné postupovat a nic nezapomenout.

posted by David K. on Čvn 17

Škoda Felicia byla kultovním vozem své doby, a hlavně hodně oblíbeným. Nejenom pro svoji motorovou část, ale také tu cennou. Jednalo se totiž o poměrně dostupný vůz této kategorie. Její výroba probíhala od roku 1994 a ukončena byla v roce 2001. Tedy dlouhých sedm let byly na trh chrleny odlišné varianty, jež silnice brázdí do dnešní doby.

Za tuto dlouhou dobu bylo vyrobeno celkem 1 420 411 kusů, které se své jediné modernizace dočkaly pouze v roce 1998.

Vše začalo hatchbackem

Odrazovým můstkem modelu Škoda Felicia byl pochopitelně hatchback, který měl původně délku 3 855 milimetrů a po faceliftu se rozrostl na 3 883 milimetrů. Díky nebývalému zájmu o tento český automobil se společnost Škoda rozhodla, že nabídne i něco početnějším rodinám. Psal se rok 1995, když světlo světa spatřila Škoda Felicia Combi.

To však nebyl rozhodně konec tohoto populárního modelu. Díky oblibě přišly na trh ještě další modifikace, jakými byla Škoda Felicia Pickup, Škoda Felicia Vanplus, Škoda Felicia Fun a Škoda Felicia N1 (Praktik).

PetraSolajova / Pixabay

Motorizace Škoda Felicia

A jak to bylo s motorizací vozidel Škoda Felicia? Nejprve se začínalo na objemu 1 289 kubických centimetrů a později se objevila nejsilnější verze 1 598 kubických centimetrů. Od výkonu 40 kW došlo k nárůstu 55 kW. Maximální udávaná rychlost se pohybovala mezi 145 km/hod. až 170 km/hod. Průměrná spotřeba byla 6,4 až 6,9 litrů na sto kilometrů.

Škoda Felicia přešla postupně od motoru s karburátorem na olovnatý benzín k jednobodovému a následně vícebodovému vstřikování. Tím posledním bylo vícebodové vstřikování Magneti Marelli.

Na trhu se dokonce objevil i vznětový motor o objemu 1 896 kubických centimetrů s průměrnou spotřebou 5,8 litru.

Škoda Felicia byla mimo jiné vyráběna i v odlišných výbavách, které se lišily počtem dostupných doplňků.

posted by redakce on Kvě 28

Ne všichni si mohou koupit nové auto, ekonomické možnosti jsou nejen pro rodiny s dětmi jistým způsobem omezené. Nabídka prověřených autobazarů však dává tušit, že i při finančních limitech je možné pořídit velmi kvalitní vůz.

Možná máte svou oblíbenou značku, na kterou nedáte snad ani v nejmenším dopustit – nebo si necháte doporučit od erudovaného profesionála model přesně na míru. V každém případě, výběr je přímo obrovský, takže není žádný důvod váhat s návštěvou…

Široká nabídka ojetých vozů od prestižních výrobců

Značky, které zná celý svět. OD Alfa Romeo po Hondu, Chevrolet nebo Jaguar a Lexus. Profesionální tým odborníků, díky nimž si budete ve světě motorů zase o něco jistější, i když to v autoškole nebyla zrovna žádná sláva.

Autobazary Praha přináší až dvouletou záruku a případně i úvěr sloužící na pořízení vozu bez nutnosti jakékoliv akontace. Dvanáct let zkušeností na trhu aneb průvodce koupí vozu opravdu od A do Z. Několik stovek možností, které se budou v garážích skutečně vyjímat, ale také skvěle sloužit, ať už potřebám rodiny nebo vaší firmy. Spolehlivé na každý pád!

Přehledné vyhledávání, snadná orientace mezi modely

Nechybí ani spoustu tradičních Škodovek, stejně jako modely od Seatu, Nissanu nebo například také Mitsubishi. Detailní rozpis všech důležitých ukazatelů – počet najetých kilometrů, výkon, přesná specifikace konkrétního modelu a samozřejmě i několik fotografií, abyste si udělali základní představu.

Autobazar si totiž můžete prohlížet jednoduše i po internetu a pak už jít vlastně jen najisto. Vyřízení leasingu je zcela bezplatné, na místě je možné okamžitě sjednat i povinné ručení a mít tak o další starost méně. A v neposlední řadě, výkup vozidel za hotové je rovněž k dispozici, takže pokud chcete vozový park obměnit – zde se nabízí zajímavá možnost!

Copyright © 2025 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.