Archive for the ‘Auto’ Category

posted by David K. on Bře 5

Cesta za hranice České republiky může být velice příjemná, pakliže je spojena s cestováním nebo rodinnou dovolenou. Tento výlet se však může změnit v dosti nezáviděníhodnou situaci, jestliže se stanete součástí jakékoliv dopravní nehody. Ta může mít hned dvě podoby.

  • Autonehoda, jíž nejste viníkem
  • Autonehoda způsobená vámi samotnými

Ať už se přihodí ten či onen model, vždy lpěte na dostatečné přípravě před cestou a správném jednání při dopravní nehodě.

Řádné pojištění vozidla

autonehoda v zahraniciNežli přistoupíme k řešení autonehody v zahraničí, je třeba důrazně upozornit na zajištění všech dokladů a náležitostí před odjezdem. Kromě povinného ručení je to také zelená karta, kterou mějte při sobě. Přínosné je i cestovní pojištění, jež chrání osoby ve vozidle. Zapomínat nesmíte ani na telefonní kontakt na asistenční službu.

Řešení nehody na místě

Postup je ve své podstatě naprosto shodný, jako v České republice. Důraz klaďte na bezpečnost a zdraví osob, zajistěte místo havárie, popřípadě zavolejte policii. I v tomto okamžiku je vyplňován Evropský formulář, do něhož je zaznamenána autonehoda.

Při řešení v zahraničí však musíte být daleko důslednější, než v tuzemsku. Měli byste si zajistit všechny kopie protokolů, jež vzniknou v souvislosti s vaší dopravní nehodou. Pakliže máte i havarijní nebo jiné pojištění, týká se to také lékařských zpráv a ostatních listin, včetně vyžadované zdravotní péče.

Vše proplatí pojišťovna

Nevíte-li si samozřejmě rady či vzniká-li při dopravní havárii jazyková bariéra, bude vaší záchranou linkou asistenční služba. Právě dle jejích instrukcí se řiďte, abyste po návratu do Čech mohli vyžadovat plnou nebo právoplatnou finanční náhradu za vzniklé služby a procesy.

Autonehoda v zahraničí není nic neobvyklého, řidič by měl být pouze pozorný a dbát předepsaných pokynů.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor:Naypong)

posted by redakce on Úno 26

Pokud lze o některém automobilu říct, že se jedná o žijící legendu, pak se zajisté bude jednat o Bugatti Veyron. 

S výkonem 1001 koní (pro srovnání vozy Formule 1 disponují „pouze“ výkonem cca 700 koní) a s maximální rychlostí 407 km/h se řadí mezi nejvýkonnější supersportovní vozy současnosti. Tomu samozřejmě odpovídá cena, která se pohybuje okolo 1 000 000 britských liber. Opravdu drahý domácí mazlíček. Pokud si však myslíte, že cena je značně nadsazená a „někdo si na tom pořádně vydělá“, tak jste na omylu. Výroba totiž stojí 5x tolik a tak se také jedná s přehledem o nejztrátovější, sériově vyráběný vůz na světě.

Autor: Jagvar

Autor: Jagvar

A proč žíznivá bestie? Protože při spotřebě 40,4l/100km po městě zatuhne krev v žilách nejednomu motoristovi. Pro úplnost vám zde uvedeme, že kombinovaná spotřeba činí 24,1l/100km a mimo obec 14,7l/100km. Slušná spotřeba, co říkáte? Mimochodem, pokud byste jeli na maximum, dojde vám benzín asi po 45 minutách, ale nemusíte se bát, protože tak dlouho by vám pneumatiky stejně nevydržely.

Možná vás bude také zajímat, že design této rakety mezi automobily, která se začala vyrábět v roce 2005,  vytvořil a slovenský designér Jozef Kabaň. Mezi jeho další práce patří design Volkswagenu Lupo, Škody Octavie III. Generace a mnohé další.

Další parametry

Mysleli jste si, že ve výčtu všech nej, která v sobě Bugatti Veyron skrývá, jsme skončili? Právě naopak!

Neméně působivý je fakt, že zrychlení, které má na starosti šestnáctiválcový motor o objemu 8l, z 0 na 100 km/h je za 2,5 vteřiny a z 0 na 300 km/h se dostanete již za 17 vteřin. Co je možná ještě zajímavější je decelerace. Brzdy má Veyron opravdu ostré a z rychlosti dokáže zastavit za cca 10 vteřin.

Takže pokud máte na vašem bankovním účtu zbylých 30 000 000,- Kč, neváhejte! Avšak neslibujeme, že na vás přijde, při 75 vyrobených kusech ročně, řada.

posted by David K. on Úno 19

Potřebujete-li se zbavit starého automobilu, protože jste si pořídili nový, nabízí se vám několik možností, jak tohoto kroku docílit. Berme v potaz, že jde o normálně funkční vůz, který jen odpovídá stáří a počtu najetých kilometrů.

Vsadit můžete na dostatek oblastí, kde lze automobil nabídnout.

  • Inzerát v novinách a na internetu
  • Prodej v autobazaru nebo do komise
  • Převod na rodinného příslušníka

Inzerce a její možnosti

Jde o variantu, jež je poměrně flexibilní. Dnes se již nemusíte spoléhat na tištěná periodika a můžete se vydat cestou internetového prodeje. Existují desítky serverů, kde lze vozidlo prezentovat včetně mnoha technických parametrů a fotografií.

prodej autaMezi výhody tohoto řešení patří fakt, že máte celý obchod plně ve vlastních rukách, naopak musíte disponovat určitými technickými vědomosti, na něž se budou kupující vyptávat.

Neplatíte sice žádné provize, nutno však podotknout, že jde o časově náročnější záležitost, protože je třeba věnovat chvíli vkládání inzerátů, jejich aktualizaci a podobně.

Dejte auto do servisu

Nedisponujete-li dostatkem času, nabízí se služby autoservisu nebo komisního prodeje. V některých situacích se navíc můžete setkat i s rychlejším prodejem, než přes inzerát, počítat ale musíte s určitou provizí pro autobazar.

Zároveň nemáte ani dostatečnou kontrolu nad tím, jak je vaše vozidlo prezentováno.

Prodej známému

Třetí a jedna z častých variant, která sice na první pohled vypadá bezstarostně, nemusí tomu však být za všech okolností. Minimálně vás bude známý tlačit k nižší ceně a v případě poruchy ihned zvoní na vaše dveře.

Každá volba prodeje ojetého vozu má svá pro a proti. Je tedy třeba zvážit aktuální situaci a rozhodnout se pro řešení, jež bude vyhovovat především vašim životním podmínkám a dalším nárokům. Možnosti tu jsou.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor:suphakit73)

posted by David K. on Úno 5

LPG versus benzín nebo nafta. To je dlouhodobě probírané téma, které řeší velká spousta řidičů osobních automobilů, ale také dodávek. Opravdu se tento přechod na jiné palivo vyplatí a jaké jsou vlastně náklady na samotnou přestavbu?

S tím vším a mnohým dalším vás nyní seznámíme pěkně popořádku.

Jak drahá je přestavba na LPG?

Ta je samozřejmě různá v závislosti na konkrétní značce automobilu. Běžně se však tyto přestavby v oficinálních autosalonech pohybují kolem hranice 30 000 Kč. Pakliže nejde o nový automobil, nýbrž ten ojetý, jsou náklady velice obdobné.

Levnější přímá varianta stojí zhruba 15 000 Kč. Propracovanější řešení se sekvenčním vstřikováním vás vyjde na cca 25 000 Kč.

Náklady na provoz

auto na LPGNyní se dostáváme k otázce, zda se investice do přestavby na LPG skutečně vyplatí. Spotřeba vozu je totiž dosti obdobná, jen s tím rozdílem, že plyn je mnohdy až o polovinu levnější, než benzín.

V tomto případě platí velice obecné pravidlo, které praví, že investice do LPG se vám navrátí po ujetí stejného počtu kilometrů, kolik stála celá přestavba. Může to proto být již po jednom nebo dvou letech provozu.

I s plynem jsou však spojeny určitá ALE…

Co byste měli vědět o přestavbě na LPG?

V první řadě je to fakt, že nádrže na LPG podléhají každoročně pravidelným kontrolám, jež vás vyjdou na několik stovek korun. Po pěti letech dokonce musíte nádrže vyměnit, což si žádá investici v řádu několika tisíc korun.

Připravit se také musíte na to, že plynové nádrže vám uberou část vnitřního prostoru vozu, jelikož jsou povětšinou v oblasti rezervního kola. Na druhou stranu se nemusíte obávat výrazného nebezpečí při autonehodě, protože nádrže nebouchnou, nýbrž vyhoří a plyn přes speciální ventil s pojistkou odchází.

Závěrem tak lze tvrdit, že přestavba vozu na LPG se z dlouhodobého hlediska vyplatí.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor:supakitmod)

posted by David K. on Led 29

Každý kdo se alespoň trochu zajímá o automobily, jistě narazil na zkratku SUV. Jde o označení vozů, které pojí kategorie sportovních a užitkových automobilů. Pokud si tedy pořídíte SUV, máte jistotu, že se před vámi postaví robustní a mohutný vůz, který dokáže bez sebemenšího omezení zvládat jak silnici, tak lehký terén.suv

S označení SUV se samozřejmě váže i několik technických předpokladů, jimiž se většina takových vozů pyšní. Je to pohon na všechny čtyři kola, která jsou většího monstróznějšího vzhledu. Veliký vůz tak nabízí nejenom dostatek výhledu na cestu, ale i poměrně více bezpečí, než je běžným standardem. S velikostí pocítíte také větší zavazadlový prostor.

Vozidla SUV jsou vybavena silnými motory, které se hodí pro tahání těžších přívěsů nebo vozíků. Jsou schopny utáhnout až několik tun nákladu. I přes to všechno jde o svižné vozy, které se v běžném silničním provozu dozajista neztratí.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor: M – Pics).

posted by David K. on Led 22

Nákup nového rodinného vozidla je vždy spojen s řadou otázek a diskuzí. Mnohdy se do vašeho rozhodovacího seznamu zařadí hned několik značek vozů, dále pak samotných modelů a naposled i motorových provedení.

A právě poslednímu zmiňovanému faktoru se dnes budeme věnovat pravděpodobně nejvíce, protože od něj se do značné míry odráží následná volba automobilu, ať už jde o soukromé nebo komerční využití.

Vznětový motor má nižší spotřebu

benzin nebo plynElement, který je pravděpodobně neoddiskutovatelný. Je tomu tak, spotřeba naftového motoru může být o jeden až dva litry na sto kilometrů menší, o čemž není žádných pochyb. Nutno však podotknout, že toto je pouze jedna stránka věci v porovnání s benzínovým motorem.

Technické provedení motorů

Uvědomit si musíte, že z pohledu konstrukce jde o naprosto odlišná zařízení. Daleko větší zatížení jednotlivých částí lze očekávat u naftového agregátu, z čehož vyplývá také častější nutnost výměny některých dílů nebo ekonomicky nákladnější servis.

Opět jde ale o individuální záležitost, protože servisní podmínky se u různých značek mohou poměrně výrazně lišit.

Kolik najezdíte ročně kilometrů?

Pakliže jste doposud na vážkách a nejste schopni se přiklonit k té či oné variantě, určitě si prostřednictvím této otázky uděláte jasno. Obecně lze totiž tvrdit, že vznětový motor bude lepší pro toho, kdo najezdí ročně daleko více kilometrů. Optimální hranice je někde kolem 20 000 až 30 000 km.

Vliv na to mohou mít i delší dojezdové vzdálenosti, jež budou prospívat spíše dieselovému motoru. Benzínové vyhotovení je ideální do města, na časté pojížďky a celkově menší počet najetých kilometrů.

Do kompletního výpočtu výhodnosti toho či onoho řešení si nezapomeňte připočíst samotné náklady na obě provedení vozů. Naftové motory jsou totiž řádově dražší.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor:Feelart)

posted by David K. on Led 15

Novodobá a moderní SUV jsou typy vozidel stoupající v kurzu. Anglická zkratka, jež o tomto dopravním prostředku mnohé vypovídá – Sport Utility Vehicle. Na první pohled se člověku vybaví určitá robustnost ve spojení s exkluzivitou a motorovým nadstandardem. Je tomu tak ale v rámci většiny SUV?

I tyto rodinné vozy mají totiž své výhody a nevýhody, které mohou být pro někoho zanedbatelným detailem a pro jiného vážným faktorem. Uvažujete-li o nákupu libovolného SUV, možná vám tento článek pomůže s rozhodováním.

Jaké jsou výhody SUV?

Již samotný pohled na vyšší typ vozidla na velkých kolech budí dojem. Očekávat proto lze bezpečnější dopravní prostředek s příjemným výhledem na silniční provoz. Pakliže jde o vnější schránku vozu, hodnotná je i obvyklá varianta 4×4, díky níž můžete za automobilem táhnout podstatně větší náklad, ať už v podobě vozíku nebo obytného přívěsu.

suvRozměrnost SUV nahrává také rozlehlejšímu interiéru. Ten je někdy určen až pro sedm lidí. Objemnější vnitřní uspořádání a větší zavazadlový prostor jsou jako stvořené pro rodiny s dětmi a časté cestování.

Na SUV lze však pohlížet i z druhé stránky věci.

Nevýhody sportovních užitkových vozů

Pokud jde o motorové vyhotovení, je možné počítat s vyšší spotřebou, než je běžné. Ostatně benzínové motory s odpovídajícím výkonem a větší váhou celého automobilu hovoří za vše. S tím tedy narůstá i negativní přínos pro ekologii.

Těžiště SUV může v rámci dopravních nehod působit záporně a to tak, že vozidlo má tendenci se převracet.

Kompromis zvaný SUV

Pakliže si pročtěte nejvýraznější klady a zápory, zjistíte, že SUV může být pro spoustu řidičů velice univerzálním vozem. Ten se hodí jak do městského prostředí, kde popravdě trochu zaostává jeho manévrovatelnost, tak do lehčího terénu.

Jízdní komfort, který má hned několik pojmenování.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor:Vlado)

posted by David K. on Led 12

Přepis vozidla prošel před dvěma lety značnou obměnou, kterou jistě ocenila velká spousta lidí. Především z řad majitelů dopravních prostředků. Zlomový byl datum 1.1.2016, kdy byl proces přepisu automobilu oproštěn od jakéhokoliv odhlašování.

Jenže, co dělat v okamžiku, kdy se jeden z vás, ať už prodávající nebo kupující nemůže dostavit na příslušný úřad? Na to už zase myslí nový postup realizovaný pro rok 2018. Nyní se můžete setkávat s pojmem plná moc k přepisu vozidla.

Jak funguje přepis vozu s plnou mocí?

Každý jistě moc dobře ví, že provozování vozidla je vždy spojeno s přihlášením dopravního prostředku do registru vozidel. A to se provádí skrze příslušnou žádost v kombinaci s doložením všech potřebných dokumentů. V současnosti si nemusíte plánovat volný čas na to, abyste byli u převodu přítomni oba – kupující i prodávající.

K dokončení celého procesu vám bude stačit kupní smlouva o prodeji motorového vozidla a v případě potřeby plná moc k přepisu vozu. Vyřízení takového dokumentu je velice jednoduché a rychlé. Stačí vám k tomu jediná pobočka CzechPoint a poplatek ve výši 30 Kč. Díky tomu zrealizujete převod automobilu doslova levou zadní.

Postup při nákupu vozu ze zahraničí

Abychom v prezentovaných informacích byli co nejkomplexnější, je třeba uvést ještě zásadní body prozrazující obdobný proces při pořízení auta v zahraničí. V této souvislosti zmíníme asi jediné. Nežli si zajistíte čistopis technického průkazu, nechte si provést technickou a evidenční kontrolu.

Nakonec nesmíte zapomenout, že důležité je také správné pojištění, například od České pojišťovny. Teprve s ním se totiž můžete po kompletním přepisu vozidla vydat na silniční komunikace. Přepis v roce 2018 bude zkrátka snazší než kdy předtím, proto se tohoto úkonu v žádném případě nebojte. Vždyť je to tak jednoduché.

posted by David K. on Led 8

Nosiče na kola patří v současné době ke standardní výbavě především sportovně zaměřených rodin. Pakliže plánujete rodinnou dovolenou nebo poznávání nových míst, jistě vám přijde vhod, že si sebou vezmete kolo, na které jste zvyklí a jež vám při cestování nemusí zabírat tolik místa.

Každý jistě spatřil nosič na kola připevněný na zcela odlišných místech vozidla. Pořídit si totiž můžete minimálně tři nejvyhledávanější varianty, s nimiž vás trochu blíže seznámíme.

  • Nosič na páté dveře vozu
  • Nosič na tažné zařízení
  • Střešní nosič

Nosič na páté dveře vozu

nosic na kolaZcela úmyslně začneme u toho pravděpodobně nejméně užívaného produktu. Speciální konstrukce připevněná na páté dveře vám dává možnost rychlejší jízdy, jelikož jsou kola schována za vozem.

Určitou nevýhodou však může být omezená kapacita kol, respektive nosnost pátých dveří. Při přetížení nebo špatném upevnění může dojít k poškození zadního skla, což je jistě nemilou a poměrně drahou záležitostí.

Nosič na tažné zařízení

Daleko propracovanější verzí bude nosič na tažné zařízení. Ten umožňuje mnohem vyšší zatížení. Pevná a bytelná konstrukce eliminuje nedostatky předchozí varianty, má ale také určitá proti.

V první řadě nosič zakryje zadní poznávací značku, tudíž musíte požádat o jednu další, kterou připevníte na tento držák. Dále je nutné počítat s omezenějším přístupem do kufru.

Střešní nosič

Velmi oblíbeným řešením je střešní nosič. Ten pojme hned několik kol a zpřístupní vám zmiňovaný zadní kufr.

Při jízdě s ním se však musíte vyvarovat rychlejší jízdě, v rámci níž by mohlo dojít k odepnutí kola. Hlídat je třeba i výškové profily při průjezdu do podzemních garáží a podobně, kde lze narazit na určitá omezení.

Volba konkrétního nosiče je tak plně v rukách samotného řidiče, jež se sám rozhodne, čemu dá přednost.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor:Stuart Miles)

Copyright © 2025 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.