Archive for the ‘Auto’ Category

posted by David K. on Bře 6

O tom, že jsou vozidla rozdělována podle kategorií, ví jistě každý z nás nebo minimálně ti, jež vlastní řidičské oprávnění. Toto dělení se totiž řídí zákonem č. 56/2001 Sb. a předkládá tato označení.auto

  • L – vozidla s méně, než čtyřmi koly
  • M – vozidla, která mají čtyři kola a slouží pro přepravu osob
  • N – vozidla, která mají čtyři kola a neslouží pro přepravu osob
  • T – traktory a obdobná zařízení
  • S – pracovní stroje
  • O – vozidla přípojná
  • R – kategorie nazývaná, jako „ostatní“ – sem patří všechny vozidla, která nelze zařadit do výše uvedených sekcí

Kategorizování vozidel má samozřejmě své pokračování a jednotlivé podkategorie se následně odlišují minimálními odchylkami. Toto strukturování se týká především skupiny M, O a N, kde je hlavní odlišností váhový limit motorového vozidla. Dělení je pak označováno příslušným písmenem kategorie a číslicí, tedy M1, M2 a M2.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor: luigi diamanti).

posted by redakce on Bře 1

Silnice v zimě jsou postrach řidičů. A zvláště ty české, jejichž kvalita-nekvalita dělá problémy i v mnohem příznivějších ročních obdobích. Pokud se tedy k rozbitému povrchu vozovky přidá ještě sníh, ledovka, břečka nebo bláto, riziko možného karambolu výrazně stoupá.

Abyste neskončili v příkopu nebo v jiném autě, je na místě přizpůsobit takovým nevyzpytatelným podmínkám styl jízdy a vybavení vozu. Co všechno byste měli za volantem dělat či nedělat? To zjistíte díky následujícím 6 radám a tipům.

1. Kvalitní zimní pneumatiky jako základ

Gumy na zimu jsou nezpochybnitelnou samozřejmostí, bez které se neobejdete. Obutí ale musí zaručovat stabilitu, perfektní ovládání vozu i brzdný výkon. A to nabízí jedině kvalitní zimní pneu. Nevyrovnají se jim žádné čínské nebo bezejmenné výrobky ze supermarketů a podobných nespecializovaných prodejen, což dokládají zkušenosti motoristů i výsledky odborných testů. Nezapomeňte ani na to, že vzorek musí být hluboký alespoň 4 mm.

2. Před jízdou auto pečlivě očistěte

I když to možná zdržuje, raději vyjděte z domu dříve, abyste to stihli. Neočištěná skla s nánosem sněhu a ledu jsou nebezpečná. Vždy si obstarejte nejlepší možný výhled z auta, a to všemi směry. A pozor, odstraňujte nánosy i ze střechy. Jinak by vás při brždění mohla překvapit náhlá sněhová nadílka.

3. Předvídejte víc než kdy jindy

Bezpečná jízda začíná u předvídání a odhadování situace. A během špatných podmínek se vyplatí soustředit ještě intenzivněji. Nejde ale jen o chování ostatních řidičů, myslete i na přírodu a fyziku. Mějte na paměti, že:

  • mosty namrzají více,
  • možnost námrazy je mnohem vyšší v lesích a na dalších stinných místech,
  • na kopci vás mohou překvapit sněhové jazyky, i když jinde na silnici je sucho.

4. Od vozidla před sebou udržujte 2× větší odstup než obvykle

Na mokru, sněhu a ledu se prodlužuje brzdná dráha. Může jít až o desetkrát delší vzdálenost než na suché letní silnici. Tomuto faktu přizpůsobte jízdu. Získáte tak i větší prostor pro manévry v případě nouze.

5. Nezapomeňte na řetězy

Na nutnost použít sněhové řetězy vás upozorní příkazová dopravní značka nebo situace na vozovce. Nasaďte je nejen na základě pokynu, ale i když je silnice pokrytá souvislou vrstvou sněhu nebo se na ní nacházejí ledové koleje. Pomohou vám i na silném náledí. Patří na hnací nápravu a nesmí být příliš upnuté ani volné. Jaké jsou hlavní zásady pro jízdu?

  • Rozjezd by měl být pozvolný a plynulý.
  • Dodržujte max. rychlost 50 km/hod.
  • Zbytečně prudce nezrychlujte nebo nebrzděte.
  • Před kopcem včas zařaďte 1. nebo 2. stupeň a pak už neřaďte.
  • Z kopce jeďte (je-li to možné) u kraje silnice.

6. Lehká noha nejen na plynu, ale i na brzdě

Pracujte lehce s plynovým i brzdovým pedálem. Stejně tak zacházejte i s volantem, při náhlém zatočení a vybočení hrozí smyk. Když už cítíte, že vás auto přestává poslouchat, rozhodně nezačínejte rychle točit volantem a ostře brzdit. Raději sešlápněte spojku a pomalu povolte plyn. Poté natočte kola do směru, kam chcete jet.

posted by David K. on Úno 27

Pokud se právě blíží zimní období, určitě byste neměli zapomínat na některé povinnosti, které se týkají přípravy auta na zimu. Podstoupit musíte několik důležitých procesů, jež vám zaručí bezpečnou jízdu na sněhu.zima

Základem je určitě výměna pneumatik. Letní pneu je třeba vyměnit za ty zimní, jež oplývají podstatně hrubším vzorkem a zajistí tak lepší styk automobilu s vozovkou. Následuje kontrola autobaterie, která je v zimním období určitě náchylnější na studené starty.

Opomíjet nesmíte ani na chladicí kapalinu, respektive její hustotu, která odolává vysokým ranním mrazům. Základem je tedy dolití všech nemrznoucích směsí. Prostřednictvím speciálního maziva ochráníte i jakékoliv gumové těsnění, které může v zimě přimrznout.

V neposlední řadě si do kufru nezapomeňte přibalit ani lopatku, škrabku a lano, jež se stanou vašimi pomocníky při jízdě na zasněžených silnicích.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor: Evgeni Dinev).

posted by David K. on Led 9

Dálniční známky bereme v dnešní době jako naprostou součást našich každodenních jízd po placených úsecích. Nebylo tomu však pokaždé. Příchod tohoto zpoplatněného štítku přilepeného na předním skle došel zákonné povinnosti v roce 1995.

Od roku 2007 byl navíc zaveden mýtný systém, který lze považovat za určitou nadstavbu dálničních známek a týká se pouze vozidel s hmotností nad 12 tun. Pokud jde o zlomová období, je vhodné zmínit i rok 2000, v němž byla vytvořena dopravní značka „E11 Bez poplatku“. Ta samozřejmě vznikla na popud dálničních známek.

Kdo neplatí dálniční známky?

dalnicni znamkyIdeální je odpovídat na otázku v tomto znění, nežli v opačném. Dálniční známky totiž musí mít všechny dopravní prostředky pohybující se na vyznačených silnicích, respektive dálnicích, kromě motocyklů a tříkolek. V jejich případě totiž nelze trvale zajistit používání dálniční známky, tudíž došlo k vyloučení ze skupiny silničních vozidel.

Obecně lze tvrdit, že dálniční známky musí mít každý prostředek se čtyřmi koly.

Typy dálničních známek

Dálniční známky nejsou kategorizovány například na základě ujetých kilometrů, nýbrž v závislosti na časovém období. Pořídit tak můžete hned několik variant.

  • Roční dálniční známka – označení R
  • Měsíční dálniční známka – označení M
  • Desetidenní dálniční známka – označení D

Všechny kupóny se odlišují datem platnosti. Aby byla kontrola dálničních známek co nejjednodušší, je třeba splnit povinnost v tom, že si je nalepíte na přední sklo, a to na viditelné místo.

Prodej dálničních známek

Chcete-li cestovat kamkoliv po České republice vězte, že odpovídající dálniční známky zakoupíte v podstatě na jakékoliv čerpací stanici, u každého přivaděče na dálnici, u hraničních přechodů nebo na stanovištích ÚAMK.

Jejich ceny započínají na 310 Kč a pokračují přes 440 Kč až k hranici 1 500 Kč.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor:supakitmod)

posted by redakce on Pro 19

Velké odhalení čeká milovníky nadupaných motorů, vyleštěných kapot a vysokých hodnot na ciferníku tachometru. Nový přírůstek do své řady převratných „supersportů“, model s názvem 650S, uvedla v březnu k příležitosti 84. mezinárodního ženevského autosalonu firma McLaren Automotive.

Britská automobilka odhalí nejnovější model své továrny 4. března 2014 v Ženevě a říká, že model 650S je pokračováním řady MP4-12C a P1. Nový model, podle samotných konstruktérů těchto luxusních automobilů, shrnuje dosavadní zkušenosti z vývoje předešlých typů. McLaren 650S je podle tvůrců navržen a vyvinut s cílem nabídnout nadšeným řidičům maximální luxus, angažovanost a vzrušení. Oku lahodící by měl být i dramatický, ovšem krásný design.

autor: McLaren

autor: McLaren

„McLaren 650S je výsledkem padesátiletého závodění a vyhrávání v motoristickém sportu. Využívá poznatky z obou předchozích modelů 12C a již vyprodaného modelu McLaren P1,“ uvadí v tiskové správě samotná automobilka McLaren Automotive.

Nový model se představí s novým naladěním podvozku, předvede nové LED světlomety a přední nárazník inspirovaný modelem P1. Právě nově navržený přední nárazník má funkci spíše praktickou než estetickou, a to proto, že zvyšuje přítlak. Rovnováha a manipulace ve vysoké rychlosti bude tedy nyní ještě lepší, než u předchozích modelů.

Tvar zadního nárazníku, který si tvůrci vypůjčil od GT3 závodní verze 12C je příkladem McLaren technologie, která byla původně vyvinuta pro dráhy a nyní se aplikuje i na ulici. Tento třídílní nárazník taktéž napomáhá aerodynamice vozu.

autor: McLaren

autor: McLaren

McLaren také rozšířila svůj systém Airbrake, původně používaný na modelech 12C a 12C Spider. Pohyblivý zadní spoiler zde dokáže automaticky zvýšit přítlak vždy, když je detekována potřeba.

Konkrétní detaily o voze však světoznámá automobilka drží stále pod pokličkou. Víme tedy jenom to nejzákladnější: 650S bude mít dvakrát přeplňovaný motor V8 o výkonu 485 kW, zrychlení z nuly na sto za šest sekund a uhlíkokeramické brzdy.

Na bližší informace si budeme muset ještě několik dní počkat, nicméně čekání se určitě vyplatí a od 4. března budeme moci obdivovat všechny přednosti a půvaby tohoto nového sportovního vozu od McLaren.

autor: McLaren

autor: McLaren

posted by David K. on Pro 3

Osobní automobil je v dnešní době naší nedílnou součástí. Dopravní prostředek, bez něhož si jenom stěží představíme, jak bychom se pohodlně a rychle přepravili z bodu A do bodu B. O to více je potom nepříjemné, když dojde k jakékoliv poruše vozu.

Potom pravděpodobně každý hledá autoservis České Budějovice, kde by se mu dostalo bleskové a hlavně kvalitní opravy. Jenže, není servis jako servis. Hledat byste měli mezi profesionálními firmami, které za sebou mají letité zkušenosti, disponují prvotřídním vybavením a jejich služby jsou cenově dostupné.

Kam jezdíte přezouvat pneumatiky?

Vzhledem k tomu, že lidé dnes nedisponují dostatkem drahocenného času, je určitě příjemné, pakliže vámi zvolený autoservis funguje také jako pneuservis České Budějovice. Ono to má poměrně logické zdůvodnění.

Pokud jedete před zimou na pravidelnou prohlídku vozu, jistě vám přijde vhod, když dojde při této příležitosti i k výměně pneumatik. To samé platí na jaře, kdy je nutné osobní automobil zase přezout.

Pomyslnou třešničkou na závěr by mohl být fakt, že v daném profesionálním autoservisu bude fungovat i autolakovna České Budějovice. Prostory, kde se specialisté postarají o karoserii libovolného vozidla a namíchají vám barvu dle náročných představ.

Jenže, kdo je schopen provádět všechny tyto činnost najednou a zároveň garantovat krátkou čekací dobu, vysokou kvalitu služeb a individuální přístup? Tak zrovna na tuto otázku vám odpovíme…

autoservis ceske budejovice

Dopřejte autu ten nejlepší servis

Tíženým subjektem je Autoservis FIALA s.r.o. v Českých Budějovicích. Součástí jeho portfolia služeb je autoservis, pneuservis, autolakovna, karosárna a mnohé další. A právě zde se dočkáte výše zmíněno.

Nepodceňujte stav svého osobního automobilu, který nespočívá pouze ve výsledném vzhledu, ale hlavně v technické připravenosti. Chráníte tím svůj vlastní život na silnicích.

posted by redakce on Lis 30

Zákon ukládá zaměstnavatelům množství povinností – mimo jiné také školení řidičů. Stále se však najde dost těch, kteří nechápou rozdíl mezi řidičem referentem a řidičem z povolání. Pokud v problematice tápete i vy, nepřestávejte číst a udělejte si v tom jasno.

Řidič referent

Řidič referent je každý zaměstnanec, který v rámci výkonu své práce řídí vozidlo, ale není řidičem z povolání. (tzn., nemá tuto skutečnost v pracovní smlouvě). Nezáleží přitom na tom, zda je za volantem pravidelně nebo jednou za čas. A dokonce ani na tom, zda řídí soukromý nebo firemní automobil.

Do skupiny řidičů referentů patří také zaměstnanci, kteří řídí dopravní prostředek mimo veřejnou komunikaci (např. po firemním areálu). I pro ně je povinné školení řidičů referentů.

autonline.cz_king-skoleni_cz_01

Řidič z povolání

Jak zní definice řidiče z povolání? Jedná se o zaměstnance, který má řízení vozidla ukotveno v pracovněprávním vztahu.

Řidič z povolání k výkonu práce potřebuje profesní průkaz. Ten získá po absolvování příslušného školení. Zároveň musí pravidelně absolvovat školení profesní způsobilosti na akreditovaném pracovišti.

Co o školení referentů praví zákon?

Problematiku školení řidičů referentů řeší Zákoník práce. Bohužel není příliš konkrétní a uvádí pouze to, že zaměstnavatelé jsou povinni zajistit zaměstnancům školení o právních a ostatních předpisech k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Žádná bližší specifikace však podobu školení nedefinuje.

autonline.cz_king-skoleni_cz_02

Zaměstnavatel si může určit, kdo školení provede. Mělo by se jednat o odborníka na oblast BOZP, nicméně nemusí být ve firmě fyzicky přítomen. Populární formou školení řidičů referentů jsou online kurzy – pro zaměstnance jsou praktičtější a zábavnější, pro zaměstnavatele zase výrazně levnější.

posted by redakce on Lis 21

Letošní Ženeva, tedy tamní autosalon samozřejmě znamenal pro celou řadu automobilek výrazný zlom, a tak se jako obvykle chtěli blýsknout tím nejlepším, na čem aktuálně pracovaly. A jinak tomu není ani v případě Audi. Na jejím stánku se totiž představil jedinečný model, a to vůz Audi S3 Cabriolet, což je vůz, který je vrcholnou verzí již v minulosti představeného vozu. A jelikož je to vrcholná verze, měla by mít co nabídnout. A při pohledu na parametry je jasné, že rozhodně také nabídne. A to nejenom z hlediska motorizace a výkonu, ale také z hlediska originálního a velmi zajímavého vzhledu.

Několik úprav, které zvyšují agresivní vzhled vozu

A vzhledem k jeho samotnému výkonu bylo nutné zapracovat i na vzhledu, který tak působí mnohem zajímavějším, a v první řadě agresivnějším dojmem. Mezi ty hlavní změny rozhodně patří nejenom úprava celé přední masky chladiče, ale také výraznější úpravy celého předního nárazníku. Změn se však dočkal i nárazník zadní, kterému jasně dominuje mnohem výraznější difuzor. To však zdaleka není vše, čeho se tato verze dočkala. Originální změnu zaznamenaly i dvě koncovky výfuku, nebo prahy, a to v podobě originálních nástavců.

Autor: Ascaron

Autor: Ascaron

Na zájemce však čekají také zcela nové disky, a to o velikosti 18 palců. Samozřejmě jsou vyrobeny z lehkých slitin, a to v povedeném designu. Uvnitř poté najdeme sportovní volant, kovové pedály, nebo i výrazněji profilovaná sedadla. To vše tak přispívá k výrazně sportovnímu vzhledu, a to na první pohled.

To hlavní se skrývá pod kapotou

A pokud vůz sportovně působí, měl by také mít co nabídnout. A ačkoliv je pod kapotou klasický motor, rozhodně má co nabídnout, a to všem milovníkům dokonalého výkonu. Tím motorem je totiž turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr TFSI, jehož výkon je naladěný na rovných 300 koní, tedy 221 kW. To samozřejmě znamená dokonalé zrychlení, a tak z nuly na stovku se Audi S3 Cabriolet dostane za 5,4 sekundy. Maximální rychlost je poměrně nízká, a to 250 km/h. Nutno však podotknout, že právě na této hodnotě vás zastaví elektronický omezovač.

Samozřejmostí je také špičková šestistupňová převodovka, a to DSG S tronic, která má na samotné zrychlení rozhodně velký vliv. Dále vůz oslní velmi dobrými jízdními vlastnostmi, a tak se jeho majitelé mnohou těšit na rozhodně unikátní požitek, který za volantem tohoto dokonalého letního vozu zažijí. A ačkoliv ty, kteří na vůz budou mít, spotřeba příliš nezajímá, pro ostatní je určitě zmíníme. A pokud očekáváte výraznější údaj, tak budete zklamáni. Motor si totiž vezme pouze 7,1 l na 100 km.

Takže pokud si na vůz děláte zálusk, za několik měsíců může být váš. A ačkoliv Audi ještě nezveřejnilo ceny, za kolik bude vůz k dispozici, zveřejnilo již termín prodeje. První vozy by tak měli najít svého majitele již letošní léto.

posted by David K. on Lis 7

Každé vozidlo na silničních komunikacích musí být vybaveno povinnou výbavou, která je dána právními předpisy České republiky. Dokonce každá země Evropské unie má naprosto jiné požadavky, co se týče jednotlivých doplňků.povinna vybava

Pakliže vyrazíte na české, tedy tuzemské silnice, určitě by ve vaší povinné výbavě neměly chybět náhradní elektrické pojistky, zvedák, náhradní kolo, náhradní žárovky, klíč na matice kol, ale také lékárnička, jejíž obsah musí odpovídat platné legislativě a datu spotřeby, výstražní trojúhelník a bezpochyby i reflexní vesta, která je povinna ve všech státech Evropské unie.

Pokud by vám při silniční kontrole chyběla jakákoliv výše uvedená věc, vystavujete se zbytečnému finančnímu postihu, přípravně získání bodového ohodnocení. Pokud jde o motocykly, přívěsy a jiná nákladní vozidla, může se výbava samozřejmě lišit od této, která je primárně určena pro osobní automobily.

Obrázek převzat z webu www.freedigitalphotos.net (autor: lamnee).

Copyright © 2025 AUTOnline.cz - Kopírování článků nebo dalších částí tohoto webu je bez souhlasu redakce zakázáno.