posted by redakce on Úno 21
Čas jarních prázdnin mého syna se nezadržitelně blíží a já jsem se je letos rozhodl společně s ním strávit na horách v rakouských Alpách. Ovšem jelikož nevlastním žádný vůz, tak jsem se musel začít porozhlížet po autopůjčovnách, které by mi byly schopny zajistit pro tyto účely vhodný vůz, jenž by byl rovněž i v dobrém technickém stavu, neboť si neumím představit nic horšího než situaci, kdy bych zůstal viset na některé z horských stezek.
Dalším z kritérií výběru bylo, vzhledem k vysoké pravděpodobnosti výskytu náledí, to, aby měl vůz náhon na všechna 4 kola (quattro).
No a jelikož mi jde o bezpečí až v první řadě, a při výběru nehledím primárně na cenu, jak činí mnozí, tak jsem se především porozhlížel po autopůjčovně, která mi dokáže nabídnout vozidlo, jež dokáže ochránit zdraví mé i mého syna.
Po důkladném průzkumu trhu mi nejlépe z tohoto srovnání vyšla půjčovna easyrent.cz, která měla největší nabídku automobilů vhodných na cestování do hor.

Mezi jakými vozy jsem se rozhodoval?
ŠKODA KAROQ DSG 4X4
Jedním z prvních automobilů, o kterém jsem vážně uvažoval byl Karoq od Škodovky, jenž krom požadovaného náhonu 4×4 měl ve výbavě nabízené autopůjčovnou easyrent.cz i integrovanou navigaci, adaptivní tempomat, parkovací senzory, což jsou všechno prvky, které se na zahraniční cestu do hor jednoznačně hodí. Samozřejmostí pak je, že je vůz vybaven tažným zařízením, tudíž v případě zapadnutí do sněhu by nebyl žádný problém s jeho vyproštěním.
MINI CLUBMAN
Dalším z aut, které jsem bral v potaz byl stylový Minicooper Clubman, jenž díky svým kompaktnějším rozměrům by mě se synem bohatě dostačoval. Tento vůz měl rovněž integrovanou navigaci a pod jeho kapotou se nacházel motor o výkonu 130 kW.
AUDI Q7 S-LINE
Moc nechybělo a na výlet do rakouských Alp jsem zvolil luxusní Audi Q7, neboť její třílitrový motor o výkonu 200kW byl něčím, co mě okamžitě oslovilo. Tato konkrétní Audi Q7 pak měla rovněž i špičkovou výbavu – integrovanou navigaci, 20″ alu kola, Hifi BOSE, multifunkční volant, adaptivní trixenonové světlomety a komfortní vzduchový podvozek.
LANDROVER DISCOVERY HSE
Marně bychom hledali vozidlo, které by se na horské cesty hodilo více než právě toto SUV. Stejně jako v případě Audi Q7, tak i LandRover Discovery má pod kapotou třílitrový dieselový motor, tentokráte s výkonem 190 kW. Zajímavou výhodu, která najde své uplatnění na nezpevněných horských cestách, pak představuje vzduchem odpružený podvozek. Rovněž velikost vozu, který pojme až 7 osob může představovat značnou výhodu.
MERCEDES BENZ VITO MINIBUS
Jelikož v jednu chvíli existovala reálná šance, že bychom na hory mohli jet i společně s rodinou mého kamaráda, tak jsem se porozhlížel i po automobilech větších rozměrů. Nejlépe mi z nich vyšel tento Mercedes Benz Vito pro větší skupiny, jehož hlavní devízou jsou krom prostornosti i skvělé jízdní vlastnosti na sněhu a ledu.
Které auto jsem si pro svou cestu do hor nakonec zvolil?
Má finální volba však po dlouhém uvažování padla na Opel Mokka X, tento výběr bych označil za pomyslnou zlatou střední cestu. Jde o SUV s náhonem všech kol, jež je mi schopno za výhodný peníz poskytnout všechny požadované vlastnosti, včetně dostatečného bezpečí a komfortu. Nejvíce mě ovšem oslovila spotřeba tohoto vozu, neboť ta činí do 5 l/100 km, což je u této delší cesty jednoznačně vítanou záležitostí.
Na závěr bych chtěl ještě dodat, že mě autopůjčovna easyrent.cz mile potěšila, neboť k půjčení samotného vozidla mi ještě dala možnost sjednání 0 % spoluúčasti a umístění více řidičů na jednu nájemní smlouvu bez příplatku.
Též mi nabídla komplexní asistenční služby v případě, kdy by mě na cestě do hor potkaly nějaké komplikace. Zároveň na autě již byla dálniční známka, tudíž mi odpadly starosti a výdaje s jejím pořízením spojené.